304                                                   REGISTRES :
heure, cloz et scellé, ce que faict en aurez. Si n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le xxvin0 jour d'Avril mil v° lu.
Et pour commencera proceder à lad. eslection, mond. sr le Prevost auroit leu le Registre de l'es­lection faicte en l'an vc u qui dit que des quatre esleuz par lesd, cinquanteniers, dixiniers et bour­geois, mesd. s" en esliroient deux pour donner leur voix. Laquelle façon n'a pas acoustumée d'estre suy-vye ès eslections par cy devant faictes; mais on a acoustumé d'escripre les noms desd, quatre esleuz de chascun desd, seize quartiers en quatre billetz qui sont ployez et mys dedans ung chappeau, l'ung quartier après l'autre,etmeslez emsemble; puis deux desd, billetz estans aud. chaippeau tirez au sort par mess" les Conseillers, pour les denommez èsd. billetz ainsi tirez, de chascun quartier, avoir voix à lad. eslection. Et pensoit que cela avoit esté faict pour eviter au contennement des personnes; car si on eslizoit deux desd, quatre esleuz à vive voix, il sem­bleroit qu'on voulsist contempner les deux autres, et auroit occasion de murmurer. Mais pour savoir s'il y avoit autre raison ou difficulté, auroit led. sr Prevost mys la matiere en deliberation et demandé à lad. compaignée leur avis.
Tous lesquelz ont conclud qu'on devoit faire comme on avoit acoustumé et tirer lesd, billetz au sort dedans led. chappeau, aussi qu'on devoit faire ouverture des eslections envoyées par les Quarteniers par escript, afin de despescher lad. eslection. Et après avoir gardé la solempnité dessusdicte, et que Ies esleuz desd, xvi quartiers ont esté tirez dud.
CCCXIX [CCLXVIII]. — [É
29 avril 155a.
Dudit xxix0 Avril mil vc lu.
Eslection de l'office de Clerc et Greffier de lad. Ville, au moyen du trespas de feu maistre Pierre Perdrier, dernier possesseur dud. office, rédigée par escript par moy François de Vigny, à ce commis pair la deliberacion dud. Conseil cy devant escripte, selon et ainsi qu'il s'ensuit:
En lad. assemblée faicte en l'Ostel de lad. Ville, au grant Bureau d'icelle, pour adviser sur le fait de lad. eslection, estoient presens et assistans :
Monsr maistre Claude Guiot, Prevost des Mar­chans ;
U BUREAU                                               [i552]
chappeau par mesd. s" les Conseillers, les ungs après les autres, ont esté mys par escript les noms et surnoms desd, trente deux bourgeois qui ont esté baillez aux sergens de lad. Ville, pour les aller querir pour donner leur voix et eslire personnage capable et suffisant de lad. Ville pour estre Greffier d'icelle.
Et pour ce que maistre Regnault Bachelier avoit donné a entendre par une requeste qu'il y a trente ans qu'il a excercé led. Greffe par le commandement de mess" les Prevost des Marchans et Eschevins et du consentement des Greffiers de lad. Ville, où il auroit faict son devoir et cu de grandes peynes, sans y avoir eu que bien peu dé prouffit, et qu'il requeroit à lad. compaignée le voulloir préférer oud. estat, et il offroit bailler comptant à lad. Ville telle somme qu'il plairoit à lad. compaignée arbitrer, pour appli­quer au prouffit du dommaine d'icelle Ville, Martin Bachelier, frere dud. m' Regnault Bachelier, illec present et faisant ce registre, a requis à mond. sr le Prevost des Marchans que, attendu qu'il estoit propre frere dud. m° Regnault, pour évitera suspi­cion, il luy pleust luy donner congé de soy retirer et eslire ung autre Greffier pour cest effect en sa place, pour parachever lad. eslection.
La matiere mise en deliberation, a esté conclud et ordonné par tous les dessusdietz que led. Bache­lier se retireroit et que maistre Françoys de Vigny seroit Greffier en sa place, pour parachever lad. eslection, et l'ont tous esleu et commis à ce faire et à rediger par escript tout ce qui seroit faict en la presente assemblée. Et luy venu aud. Bureau, mond. sr le Prevost des Marchans luy a faict faire le ser­ment.
Ce faict, led. Bachelier s'est retiré.
LECTION DU NOUVEAU GREFFIER].
(Fol. 282 v°).
Sire Jehan Lejay, m° Cosme Luillier, m" Guy Lormier, sire Robert Desprez, Eschevins;
Conseillers delad. Ville:
Mons' 111e Jehan Luillier, sr de Boullencourt, Con­seiller du Roy et President en sa chambre des Comptes ;
Monsr mc Pierre Viole, sr d'Athis, Conseiller du Roy ès Requestes de son Palais.
Monsr me Adrian Dudrac, Conseiller du Roy en sa court de Parlement;
Mons'm" Michel de L'Ospital, aussi Conseiller du Roy en sad. court de Parlement;